ISISS, s. r. o.
Adresa: Dunajská 8, 811 08 Bratislava SR
IČO: 54724805
DIČ: 2121858079, IČ DPH: SK2121858079
společnost zapsaná v Obchodním rejstříku Okresního soudu v Bratislavě, Oddíl: Sro, Vložka číslo:162830/B
Telefonní číslo: +421 949 000 597
E-mail: info@jenifer.cz
Reklamační řád platný a účinný ode dne 01.07.2024
1.1. Reklamační řád všeobecným způsobem upravuje veškeré právní vztahy mezi Obchodníkem a Kupujícím, při uplatňování a vyřizování Reklamace Kupujícího, týkající se kvality, nedostatků a vad ve vztahu ke Zboží. Kupující má nárok na Reklamaci v případě výskytu vad či nedostatků výlučně na Zboží, které mu bylo dodáno Obchodníkem.
1.2. Reklamační řád je nedílnou součástí VOP a Smlouvy uzavřené mezi Obchodníkem a Kupujícím.
1.3. Reklamační řád v této podobě je platný pro všechny případy Reklamace, pokud nejsou sjednány zvláštní podmínky, nebo pokud zvláštní právní předpis neurčuje jinak.
1.4. V případě Kupujících - Podnikatelů, se na reklamační řízení nevztahují body 5.4 - 5.6 článku V. tohoto Reklamačního řádu.
1.5. Za účelem kontroly stavu Zboží je Kupující povinen bezprostředně po převzetí dodaného Zboží zkontrolovat jeho stav, fyzickou neporušenost a kompletnost zásilky Zboží. Pokud je zásilka viditelně poškozena a zničena, je Kupující povinen bez převzetí Zboží sepsat s dopravcem Zápis o škodě a neprodleně informovat Obchodníka. Nepoškozený stav a převzetí Zboží potvrdí Kupující při převzetí Zboží podpisem na dodacím listu a/nebo faktuře a/nebo přepravním listu.
2.1. Kupující je oprávněn uplatnit Reklamaci elektronickými prostředky (e-mail) na adresu: info@jenifer.cz, nebo písemně na adresu Obchodníka: ISISS s.r.o./www.jenifer.cz, P.O.BOX 22, 687 74 Starý Hrozenkov, CZ.
2.2. Reklamace musí být kvalifikovaná, tzn. z Reklamace musí být zřejmé, kdo ji podává, čeho se domáhá a tato musí být uplatněna do 2 (dvou) měsíců od zjištění vady Zboží, nejpozději však do uplynutí 2 (dvou) let od dodání Zboží, pokud platné právní předpisy nestanoví jinak.
2.3. V Reklamaci Kupující uvede zejména své identifikační údaje a podrobný popis reklamované skutečnosti (odůvodnění Reklamace), jakož i své požadavky na odstranění vady a uskutečnění nápravy. Kupující je povinen doložit k Reklamaci originál faktury vystavené Obchodníkem, která prokazuje koupi Zboží u Obchodníka. Ve svém vlastním zájmu je Kupující povinen přiložit k Reklamaci všechny doklady prokazující skutečnosti jím tvrzené (fotografie vad Zboží apod.).
2.4. V případě, že se pro účely posouzení oprávněnosti Reklamace vyžaduje osobní a manuální posouzení reklamovaného Zboží, je Kupující povinen reklamované Zboží zaslat jako pojištěnou zásilku, nikoli však jako dobírku, na adresu sídla Obchodníka: ISISS s.r.o./www.jenifer.cz, P.O.BOX 22, 687 74 Starý Hrozenkov, CZ, pokud se Smluvní strany nedohodnou jinak.
3.1. Obchodník poskytne Kupujícímu písemné potvrzení o vytčení vady a uplatnění Reklamace neprodleně po vytčení vady a uplatnění Reklamace Kupujícím. Obchodník v potvrzení o vytčení vady a uplatnění Reklamace uvede přiměřenou lhůtu, ve které vadu Zboží odstraní.
3.2. Reklamace Kupujícího bude zpravidla vyřízena nejpozději do 30 (třiceti) dnů ode dne vytčení vady a uplatnění Reklamace. V ojedinělých případech může být lhůta pro odstranění vady a vyřízení Reklamace delší, pokud tato je odůvodněna objektivním důvodem, který Obchodník nemůže ovlivnit; o prodloužení doby odstranění vady a vyřízení Reklamace v tomto případě se Obchodník zavazuje Kupujícího neprodleně informovat.
3.3. Obchodník je povinen o vyřízení Reklamace vydat Kupujícímu písemný doklad nejpozději v Den vyřízení Reklamace.
3.4. Kupující je povinen poskytnout Obchodníkovi potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení Reklamace.
4.1. Vyřízení Reklamace znamená ukončení reklamačního řízení jedním z následujících způsobů:
(i) vyřízení Reklamace ve prospěch Kupujícího v souladu s platnými právními předpisy a tímto Reklamačním řádem, nebo
(ii) jiným vhodným způsobem na kterém se Smluvní strany dohodnou, nebo
(iii) odůvodněným zamítnutím Reklamace. Obchodník je povinen písemně zdůvodnit Kupujícímu důvody zamítnutí Reklamace, resp. odmítnutí odpovědnosti za vady Zboží.
4.2. Kupující – Spotřebitel má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů, spojených s důvodným a řádným uplatněním Reklamace a uplatněním práv z odpovědnosti za vadu; toto právo je třeba uplatnit u Obchodníka nejpozději do 2 (dvou) měsíců ode dne dodání opraveného nebo náhradního Zboží, vyplacení slevy z kupní ceny za Zboží nebo vrácení Ceny po odstoupení od Smlouvy, jinak právo zanikne. Kupujícímu - Podnikateli takové právo nepřísluší v žádném případě. V případě uplatnění Reklamace ze strany Kupujícího - Podnikatele, náklady na uplatnění Reklamace (např. náklady na poštovné) nese Kupující - Podnikatel v každém případě samostatně.
5.1 Obchodník odpovídá Kupujícímu za jakoukoli vadu, kterou má Zboží v době jeho dodání a která se projeví do 2 (dvou) let od dodání Zboží Kupujícímu.
5.2 Kupující je oprávněn uplatňovat práva z odpovědnosti za vady pouze v případě, že vytkl vadu Zboží ve lhůtě dle článku II bod 2.2 tohoto Reklamačního řádu.
5.3 Obchodník neodpovídá za vady Zboží, které:
(i) vznikly nesprávným užíváním, péčí, skladováním, ošetřováním, údržbou, zásahem Kupujícího nebo mechanickým poškozením Zboží,
(ii) o kterých Kupující při převzetí Zboží věděl, resp. byl na vysloveně upozorněn,
(iii) pro které byla poskytnuta sleva z Ceny,
(iv) jsou způsobeny běžným opotřebením Zboží způsobeného jeho běžným používáním, v důsledku přirozených změn materiálu,
(v) které vyplývají z povahy Zboží, jehož životnost (funkce) je omezena na kratší dobu použití,
(vi) při použitém Zboží za vady vzniklé jeho použitím nebo opotřebením,
(vii) které Kupující způsobil sám, které byly způsobeny neoprávněným a neodborným zásahem, nebo
(viii) které vznikly v důsledku vyšší moci (přírodní jevy, záplavy, krupobití apod.). V případě, že je součástí Smlouvy při zakoupení Zboží i návod na údržbu jednotlivého Zboží, a Kupující tento návod nedodrží, nemá právo na uplatnění nároků z vad Zboží.
Kupující – Spotřebitel
5.4 Pokud Obchodník odpovídá za vadu Zboží, Kupující má vůči němu právo na
(i) odstranění vady opravou nebo výměnou podle bodu 5.5 tohoto článku Reklamačního řádu, nebo
(ii) právo na přiměřenou slevu z kupní ceny za Zboží nebo právo od Smlouvy odstoupit podle bodu 5.6 tohoto článku Reklamačního řádu.
5.5 Kupující má právo zvolit si odstranění vady výměnou Zboží nebo opravou Zboží. Kupující si nemůže zvolit způsob odstranění vady, který není možný nebo který by ve srovnání s druhým způsobem odstranění vady způsobil Obchodníkovi nepřiměřené náklady s ohledem na všechny okolnosti, zejména na hodnotu, kterou by mělo Zboží bez vady, na závažnost vady a na skutečnost, zda by druhý způsob odstranění vady způsobil Kupujícímu značné obtíže. Obchodník může odmítnout odstranění vady, pokud oprava ani výměna nejsou možné nebo pokud by vyžadovaly nepřiměřené náklady. Obchodník opraví nebo vymění Zboží v přiměřené lhůtě poté, co Kupující vytkl vadu, bezplatně, na vlastní náklady a bez způsobení závažných obtíží Kupujícímu s ohledem na povahu věci a účel, pro který Kupující Zboží požadoval. Náklady převzetí Zboží za účelem opravy nebo výměny od Kupujícího nese Obchodník. Obchodník dodá opravené Zboží nebo náhradní Zboží Kupujícímu na vlastní náklady stejným nebo obdobným způsobem, jakým mu Kupující dodal vadné Zboží, nedohodnou-li se Smluvní strany jinak.
5.6 Kupující má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny za Zboží nebo může odstoupit od Smlouvy, pokud
(i) Obchodník Zboží neopravil ani nevyměnil,
(ii) Obchodník odmítl odstranit vadu z důvodu, že oprava ani výměna nejsou možné nebo pokud bys vyžadovaly nepřiměřené náklady,
(iii) Zboží má stejnou vadu navzdory opravě, nebo výměně Zboží,
(iv) vada je takové závažné povahy, že odůvodňuje okamžitou slevu z kupní ceny za Zboží, nebo odstoupení od Smlouvy, nebo
(v) Obchodník prohlásil nebo je z okolností zřejmé, že vadu neodstraní v přiměřené lhůtě nebo bez způsobení závažných obtíží pro Kupujícího. Kupující nemůže odstoupit od Smlouvy podle předchozí věty, jestliže se Kupující spolupodílel na vzniku vady nebo je-li vada zanedbatelná. Kupující po odstoupení od Smlouvy nebo její části vrátí Zboží Obchodníkovi na náklady Obchodníka. Obchodník po odstoupení od Smlouvy vrátí Kupujícímu kupní cenu za Zboží nejpozději do 14 (čtrnácti) Dnů ode dne vrácení Zboží Obchodníkovi nebo po prokázání, že Kupující zaslal Zboží Obchodníkovi, podle toho, který okamžik nastane dříve. Obchodník vrátí kupní cenu za Zboží Kupujícímu nebo mu vyplatí slevu z kupní ceny stejným způsobem, jaký použil Kupující při zaplacení kupní ceny, pokud Kupující výslovně nesouhlasí s jiným způsobem úhrady. Všechny náklady spojené s úhradou nese Obchodník.
Kupující – Podnikatel
5.7 Pokud Obchodník odpovídá za vadu Zboží, Kupující má vůči němu právo na
(i) odstranění vady opravou nebo výměnou, nebo
(ii) jde-li o neodstranitelnou vadu, která nebrání řádnému užívání Zboží, má Kupující právo na přiměřenou slevu z kupní ceny za Zboží nebo
(iii) jde-li o neodstranitelnou vadu, která brání tomu, aby se Zboží mohlo řádně užívat jako Zboží bez vady, má Kupující právo od Smlouvy odstoupit; totéž právo má Kupující při odstranitelných vadách, pokud pro opětovné vyskytnutí se vady po opravě nebo pro větší počet vad nemůže Zboží řádně užívat.
6.1. Záruční doba je 2 (dva) roky od dodání Zboží, pokud platné právní předpisy Slovenské republiky nestanoví kratší záruční dobu pro určité druhy zboží, nebo není-li u jednotlivého Zboží uvedeno jinak. Je-li na prodávaném Zboží, na jeho obalu, v návodu připojeném ke Zboží vyznačena lhůta k použití, neskončí záruční doba před uplynutím této lhůty. Pokud jde o použité Zboží, Obchodník a Kupující se mohou dohodnout i na kratší záruční době, minimálně 1 (jeden) rok od dodání Zboží.
7.1. Na způsob a postup vyřizování stížností a podnětů Kupujícího se uplatní podmínky tohoto Reklamačního řádu přiměřeně.
7.2. Kupující je oprávněn uplatnit jakoukoli stížnost nebo podnět, adresovaný Obchodníkovi elektronickými prostředky (e-mail) info@jenifer.cz nebo písemně na adresu: ISISS s.r.o./www.jenifer.cz, P.O.BOX 22, 687 74 Starý Hrozenkov, CZ.